Imparte.ro Imparte.ro
Email:
Parola:
 

 

Considerat un tip de stimulare vizuală sau “STIM”  fluturatul mainilor poate fi  o modalitate pentru copii cu #autism de a da sens unei parti din lumea lor. Ca părinte, ai  putea găsi acest comportament îngrijorătoare și dificil de înțeles.

Pentru multi parinti de copii cu #autism fluturatul mainilor este unul dintre primele semne pe care il observa la copilul lor si asta il face diferit fata de ceilalti copii.  La început, acest comportament poate părea ciudat dar drăguț, și este comun pentru părinți să se refereadesea  la copilul lor ca o mică pasarica vazandu-l asa cum flutura manutele.  Cu toate acestea, pe măsură ce copilul crește și se dezvoltă,  fluturatul mainilor devine un comportament problema.  Există un stil distinctiv pentru acest tip stimulare – “fluturatul mainilor. În cazul în care copilul dumneavoastră este predispus la acest comportament, incercat sa urmariti si următoarele aspecte:

  • ·        mișcări rapide de fluturare ale mâinilor, de obicei  îndoire de la încheietura mâinii
  • ·        mâinile de obicei, dar nu întotdeauna sunt duse de copil in apropierea campului lui vizual(zona fetei/ochilor)
  • ·        fluturatul mainilor este însoțit  de  o leganare a corpului, un țopăit sau batut din picioare

un zgomot ascuțit sau repetitiv sau un cuvant/o expresie care însoțește fluturatul mainilor

fluturatul mainilor care se manifesta continuu de la câteva secunde la câteva minute

lipsa contactului vizual sau o interacțiune semnificativă în timpul fluturarii mainilor

Am putea traduce ca fluturatul mainilor este un stegulet pe care copilul cu autism il flutura atunci cand simte o stare de emotie puternica fie ea pozitiva fie negativa(atunci cand este fericit sau nervos/suparat), e modul lui de a transmite starea de tensiune emotionala. 

Integrarea simțurilor

Multi experti in autism si ergoterapeuți cred cu privire la  copiii cu autism  ca de multe ori ei  lupta cu sortarea informatiilor senzoriale pe care corpurile lor le  primesc de la mediile in care traiesc. Acceasta sortarii senzoriale poate genera si acest comportament de stimulare vizuala. Mai explicit,  probabil ați experimentat acest lucru si dvs. dacă ati fost vreodată într-un loc foarte zgomotos. S-ar putea să fi observat că a trebuit să va chinuiti sa auziti conversatia avuta cu partenerii de dialog iar când v-ati  întors acasă, ai constatat probabil ca sunteti epuizat. Pentru copiii cu tulburari de integrare senzoriala (problemă comună la copii cu autism) fiecare experiență poate fi ceva de genul asta si atunci ei dezvolta mecanisme de autoreglare emotionala diferite chiar daca par adesea ciudate(fluturatul mainilor). Fluturatul mainilor reprezinta o modalitate pentru copiii cu autism de a reglementa deficientele senzoriale vizuale. Fluturatul mainilor le poate da  acestora o șansă să se relaxeze pentru câteva secunde ca si cum si-ar incarca bateriile. Cu toate că este mai evident social,  fluturatul mainilor nu este într-adevăr foarte diferit de alt “Stim”" vizual cum ar fi invartitul repetitiv al unor obiecte sau tragerea/impingerea la nesfarsint in fata/spate a unei jucarii. Toate aceste comportamente ajuta un copil  cu autism sa-si reduca starea de anxietate. Fluturatul mainilor este considerat un semn puternic al unui dezechilibru senzorial, nu indică insa in mod automat prezenta autismului. Nu toți copiii cu probleme senzoriale sunt diagnosticati cu Tulburari din Spectul Autismului.

Fluturatul mainilor poate inseamna:

În ciuda faptului că fluturatul mainilor nu este obligatoriu un semn  la copilul dvs c are o Tulburare din Spectrul Autismului totusi aceasta manifestare ne arata ca exista o problema senzoriala.  Acest lucru poate fi alarmant pentru mulți părinți din următoarele motive:

  • ·        Fluturatul mainilor poate duce usor la stigmatizare sociala.
  • ·        Fluturatul mainilor ii poate distrage atentia copilului si acest lucru duce in timp la intarzieri de achizitii cognitive semnificative.
  • ·        Fluturatul mainilor poate la un moment dat sa devina  pentru dvs. o preocupare constanta in dezvoltarea. Mulți părinți asociază acest tip de stimulare vizuala cu propria lor anxietate.

Cum să ajuti la diminuarea/eliminarea fluturatului mainilor?

În funcție de vârsta de dezvoltare a copilului dumneavoastră, puteți să reduceti sau să schimbati acest comportament. În cazul în care fluturatul manilor la copilul dvs  se repeta foarte des si pe o perioada indelungata impiedicandu-i bunul mers al vietii  sau  este un element de marginalizare sociala  iata cateva idei pe care ati putea sa le incercati: .

  • ·        Experimentati ideea de a stabili limite pentru fluturatul mainilor(de exemplu nu ai voie sa fluturi manile la masa, sau  flutura mainile doar in camera ta sau doar dupa ce termini o activitate, etc). Multi parinti s-au declarat multumiti  că această structură  organizatoica a manifestarii controlate funcționează bine pentru copiii lor. Incurajati copilul să ia o pauză  din fluturatul mainilor dar aveți grijă să nu trimite mesajul pe care copilul dumneavoastră este de a face ceva greșit prin flutura mâinile sale.
  • ·        Subliniați fluturatul mainilor la copilului dumneavoastră atunci când se întâmplă. Acest lucru poate ajuta copilul să devină mai conștient de comportamentul și modul în care el sau ea se simte în acel moment. Aceste informații pot ajuta unii copii sa-si reglementeze comportamentul.
  • ·        Cautati un specialist care sa va indrume in integrare senzoriala sau terapie comportamentala


Adauga un comentariu

Copii cu autism sunt recunoscuti ca acei copii care nu au contact vizual(nu te privesc in ochi) deloc sau daca exista contactul vizual este deficitar( cateva secunde) si deasemenea acesti copii nu arata cu degetul. Desi pare un gest natural, care se dezvolta de la sine, copilul tipic imprumutand usor din gesturile adultilor in preajma celor care se dezvolta pentru copiii cu autism acet gest nu exista, nu poate fi copiat, multiplicat usor. De ce copiii cu autism sunt mai putin dispusi sa foloseasca degetul pentru a indica un interes pentru ceva sau ceva anume și de ce ei sunt mai puțin dispusi să transforme gestul social si să se uite la ceva indicat cu degetul de o alta persoana? Deasemenea de ce este mai putin probabil ca un copil cu autism să răspundă la semnele care indica atenția comună (de exemplu, la rândul lor sa fie captati de ceva :un obiect o activitate pe care o altă persoană le indica)? In spatele gestului de a arta cu degetul de exemplu sta un gest social ascuns pe care copilul cu autism datorita deficinetelor de socializare nu-l intelege/detecteaza ( a arata cu degetul poate insemna: “tu vezi ce vad eu?” sau “priveste si tu la obiectul/activitatea aceasta”). Atunci când o persoană isi direcționează atenția si concentrarea catre atentia altei persoane se spune ca amandoi sunt implicati în atenția comună. Prin urmare, procesul indiscutabil capabil să direcționeze atenția asupra atentiei altei persoane este asumată de către cea mai mare parte din noi numai atunci când se manifestă prin acte evidente de comportament fizic(a indica cu privirea sau cu degetul, piciorul etc). De exemplu, în cazul în care un părinte arata cu degetul arătător spre un stimul și un copil își întoarce capul spre stimul, se crede că acel copil nu numai ca este participant la stimul(a identifica un obiect sau a fi parte din actiune), ci devine conștient de faptul că el și părintele participă la același stimul(se uita in aceeasi directie, la acelasi lucru, spre aceeasi activitate etc). În cazul în care copilul nu își întoarce capul spre stimul(obiect, activitate) se crede că acel copil nu intelege gestul social ascuns si nu impartaseste aceeasi atentie cu parintele/colegul de joaca sau alta persoana. În mod similar, în cazul în care un copil cu autism vrea să atraga atenția părintelui /colegului de joaca spre ceva de care copilul este interest copilul trebuie să indice ceva-ul/activitatea cu privirea sau sa alterneze acesta cu a arata cu degeteul.În cazul în care copilul conduce fizic parintele/colegul de joaca la stimul sau în cazul în care copilul nu reușește să privească alternativ între părintele său și stimul(obiect, activitate) se crede că atunci copilul nu cunoaște atât propria lui intentie cat si pe cea a intenționalității părinților/colgilor săi. Copii cu autism au o rezistenta de 2 ori mai mare de distragerea a atentiei decat copii tipici si de 4 ori mai mare fata de copiii cu Down. În timpul dezvoltării tipice, manifestarea evidenta a privirii (adică, întorcând capul în direcția în care este chematl) este foarte corelata cu cat un copil poate produce un gest. Dezvoltarea unui copil cu autism face ca manifestarea de contact visual sa fie disociata de gest. Autistii sunt identificati ca fiind persoanele care nu produc/reproduc acest gest de “ochi in ochi”. Astfel autistitii sunt mai putin capabili sa inteleaga vointa ascunsa din spatele gestului social si să reziste la întreruperea și o distragere a atenției(repozitionarea privirii) sau să raspunda la semnele convenționale care indica implicarea in atenția lor comună(pe un obict/actiune). Intructat probabilitatea ca un copil cu autism sa rezolve usor sau relativ usor problema atentiei comune, sa raspunda socializarii globale care incepe cu “contactul ochi in ochi” este de recomandat ca noi persoanele nonautiste concomitant cu cresterea efortului continuu de a-i invata acest comportament sa ne upgradam cu noile moduri atipice cu care ei ne atrag atentia. Traducere si adaptare Sanda GliguBibliografie Dulgher M, Pennington BF, Rogers SJ. Înțelegerea intențiilor celorlalți la copiii cu autism Adrien JL, Rossignol-Deletang N, Martineau J, Couturier G, C. Barthelemy Regulamentul activității cognitive și a dezvoltării comunicării timpurii la tineri copii normali cu autism, retard mintal Aldridge MA Stone KR, Sweeney MH, Bower TGR. Copiii preverbali cu autism inteleag intentiile altora.? Attwood A, Frith U, Hermelin B. Înțelegerea și utilizarea gesturilor interpersonale de către copiii cu sindrom Autist si Down. Dulgher M, Pennington BF, Rogers SJ. Înțelegerea intențiilor celorlalți la copiii cu autism. Revista de autism si tulburari de dezvoltare. Pin itThis article was written by sebastian_eduardhttp://autismartaadhd.org/de-nu-arata-copii-cu-autism-cu-degetul/


Adauga un comentariu

 

    10 LUCRURI PE CARE UN COPIL CU#AUTISM#
                      DORESTE SA LE STII DESPE EL INAINTE SA-l CUNOSTI
 
 
 
  1. Eu sunt un copil
 Autismul meu este parte din ceea ce sunt dar nu tot,  din cine sunt. Sunt o persoană cu gânduri, sentimente, preferințe, idei, talente, și vise.  Esti gras (supraponderal), miop (porti ochelari) ? Sunt lucrurile  pe care le văd prima dată când ne întâlnim, dar tu esti mai mult decât atat nu-i așa? Ca adult, ai control asupra modului care te defineste. Daca doresti să izolăm o caracteristică, poti face asta cunoscut. Ca si copil, eu sunt încă in formare.  Dar nici tu, nici eu, încă nu știm de ce as putea fi capabil. Dacă te gândești la mine ca la un singur lucru, te paste pericolul de a avea  o așteptare care se poate realizata in mică masura la un moment dat.
 
  1. Simțurile mele nu sunt sincronizat
Acest lucru înseamnă că simturile obișnuite, sunetele, mirosurile, gusturile, și atingerile pot sa treaca neobservate sau chiar pot fi de-a dreptul dureroase pentru mine. Mediul, de multe ori mi se pare ostil. S-ar putea să apar retras sau dezinteresat, nu stiu ce inseamna pentru tine, dar eu încerc doar să ma apar. De exemplu a intra intr-un magazin alimentar poate fi chinuitor pentru mine. Pot fi supersensibil la zgomote, un singur sunet poate sa-mi provoace dureri ca si cum zeci de oameni ar tipa la mine o data. Aceeasi durere ma incearca si daca aud o muzica  cu multi decibeli, un stranut sau un tusit strident, zgomotul unei rasnite de cafea sau al unei masini de tocat, planset de copii, scartaitul unei usi sau al unui carucior. Cand apare o lumina puternica, spațiul pare sa se miste, lumina pare sa se miste si tot ce vad este distorsionat.  Există prea multe elemente pentru mine să ma pot concentra (creierul meu se comporta ca si cum as fi intr-un tunel). Toate acestea afectează modul în care mă simt și nu pot intelege unde sunt.
 
3. Distincția între nu vreau (eu nu stiu sa aleg ) și nu pot (eu nu sunt în stare să ma joc
Atunci cand incerci sa comunici cu mine si nu reactionez, nu inseamna ca nu vreau sa ascult instructiuni, inseamna ca adesea nu le pot înțelege. Când ma chemi din cealaltă parte a camerei eu nu inteleg ca vorbesti cu mine. În schimb daca imi spui -vino la mine, pentru a primi atenție mea și vorbesti cu cuvite simple: -da mana, vino la masa, asta pot intelege. Adica felul in care imi spui, ma ajuta sa inteleg ce vrei sa imi comunici.
 
 
  1. Eu inteleg doar lucrurile concrete. Interpretez limbajul literalmente
Ma poti face sa fiu extrem de confuz daca spui: "alergi ca un cal" când ceea ce vrei să spui este, "Nu mai fugi " sau uite si turma asta, cand vezi un grup, iar eu ma astept sa vad chiar o turma de oi. Expresii, jocuri de cuvinte, nuanțe, concluzii, metafore, aluzii și sarcasm nu pot fi intelese de mintea mea si ma fac sa ma simt tare confuz, iar uneori imi pot chiar provoca crize.
 
  1. Asculta toate căile prin care incerc sa-ti comunic
Este greu pentru mine să-ți spun de ce am nevoie, atunci când nu am un mod de a descrie ceea ce simt. S-ar putea sa-mi fie foame, sa fiu frustrat, speriat, sau confuz dar cum nu pot rosti aceste cuvinte, fi atent si la limbajul trupului meu (retragere,agitație sau alte semne) care-ți spun ca ceva nu este în regulă. Cand nu pot vorbi, pot memora  toate mesajele din jurul meu si le pot rosti pur si simplu cand voi incepe sa vorbesc. Ele pot proveni din cărți, televiziune, sau discursul diverselor persoane din jurul meu. Nu stiu de ce le rostesc, stiu doar ca s-au prins de mine ca un carlig.
 
6. Imaginea ma ajuta sa inteleg lumea. Sunt orientat spre vizual
Arată-mi cum să fac ceva, mai degrabă decât sa-mi spui. Și să fii pregătit, să-mi arati de multe ori. Mintea mea nu poate procesa usor informatia ta! Repeta mult cu mine ce vrei sa stiu, asta mă ajută să învaț.  Suporturile  vizuale  ma ajută sa inteleg ce vrei, ce am de facut. Cu ele ma orinetez, inteleg ce urmeaza, ma ajuta sa-ti satisfac asteptarile.
Vreau să văd ceva-ul pe care vrei sa-l invat! Cuvintele sunt ca un abur pentru mine. Se evapora într-o clipă, înainte ca ele sa capete un  sens pentru mine.
Nu am abilități de prelucrare instantanee. Instrucțiunile si informațiile, prezentami-le vizual si lasa-le sa stea in fața mea atâta timp cât am nevoie. Daca le parasesc, lasa-le acolo, ai rabdare, ma voi intoarce la ele mai tarziu.  Daca nu se intampla asa, ma cuprinde frustrarea. Sunt multe informatii si asteptari iar eu ma simt neputincios ca nu pot face nimic.
 
7. Sunt focusat sa construiesc pe ceea ce pot face, mai degrabă decât ceea  nu pot face .
Ca orice persoană, nu pot învăța într-un mediu în care traiesc în mod constant. Am nevoie de mai multe alternative pentru orice fixare a ceea ce invat. Daca sunt sigur că tot ce voi primi sunt critici, indiferent de cât de "constructiv"  crezi tu că ești nu voi face progres. Uita-te dupa punctele mele forte și le vei găsi.  Intotdeauna sunt mai multe moduri de a face lucrurile corect !
 
8. Ajuta-mă cu interacțiunile sociale.
Pot arata ca si cum nu vreau sa ma ​​joac cu ceilalti copii de pe terenul de joacă, doar ca eu pur și simplu nu știu cum să încep o conversație sau cum sa ader la jocul lor. Învață-mă cum să interactionez cu ceilalti copii. Încurajeaza-i si pe ei să mă accepte in jocurile lor. As fi încântat să fiu inclus in grupul lor. Eu pot fi cel mai bun in activități de jocuri structurate care au începutul și fârșitul clar. Nu știu insa sa citeasc expresiile faciale, limbajul corpului, sau emoțiile altora. Ajuta-ma sa inteleg de ce te incrunti sau ce inseamna cand ridici tonul.
 
9. Identifica ce-mi declanseaza crizele
Crizele sunt mult mai oribile pentru mine  decât sunt pentru tine. Ele apar pentru că unul sau mai multe din simțurile mele au intrat în suprasarcină, sau pentru că ai trecut peste limita abilitatilor mele sociale. Dacă iti poti da seama de ce apar crizele mele, ele pot fi prevenite. Amintiți-vă că tot ceea ce fac este o formă de comunicare.
Aceasta iti spune, atunci când cuvintele mele nu o pot face, ca am reacționat la ceea ce se întâmplă în jurul meu.
Comportamentul meu poate avea o cauza fizica:  alergiile alimentare, sensibilitățile,
probleme de somn si gastro-intestinale. Toate problemele pot afecta comportamentul meu. Uită-te dupa semne, pentru că eu nu pot fi în măsură să-ti spun despre aceste lucruri.
 
10. Iubeste-ma neconditionat!
Intelege-ma nu ma condamna in mod constant. Nu am ales  sa am autism. Fără sprijinul tau, șansele mele de a ajunge independent cu succes sunt minime.
Cu sprijinul tau  posibilitățile sunt mai ample decât ai putea crede!
De trei cuvinte avem nevoie amandoi  pentru a trăi: Răbdare,Răbdare, Răbdare!
Incearca sa vezi AUTUSMUL meu, mai degraba ca o abilitate diferita decât ca un handicap!
Mă bazez pe tine. Tot ceea ce as  putea deveni nu se poate întâmpla fara tine.
Fii avocatul meu, fii ghidul meu, iubeste-ma  pentru ceea ce sunt, și vom vedea cum pot merge mai departe!


Adauga un comentariu

Categorie: Medical

 

Diagnosticarea Tulburare din Spectrul Autismului (TSA) poate fi dificila, deoarece nu există nici un test medical, ca un test de sange, pentru a diagnostica tulburarea. Specialistii analizeaza  comportamentul și dezvoltarea copilului si pun un  diagnostic.

TSA  poate fi detectat uneori la inainte de 18 luni.  Pana la varsta de 2 ani , un diagnosticarea de un profesionist cu experiență pot fi considerata  foarte benefica, el poate face diferenta adesea intre recuperarea sau/nerecuperarea copilului.  Cu toate acestea, multi copii nu primesc un diagnostic final până la  vârstă tarzie. Această întârziere înseamnă că copiii cu  TSA  s-ar putea să nu obține ajutorul de care au nevoie pentru a atinge pragul normalitatii psihologice.

Diagnosticarea  TSA  in centrele ARTAADHD

 este facuta de o echipa(Psiholog si psihiatru) si  are două etape:

  • Screening de dezvoltare
  • Evaluarea cuprinzătoare de diagnostic

Screening de dezvoltare

Screening-ul de dezvoltare este un test scurt pentru a spune dacă copiii au  învățate competențele de bază, asa cum ar trebui raportate la varsta cronologica  si in cazul în care s-ar putea  observa întârzieri care sunt acestea.  În timpul screening-ul de dezvoltare  specialistul întreba parintele cu privire la evolutia copilului si  vorbeasste și  se joaca cu copilul în timpul unui examen pentru a vedea modul în care el  învață, vorbește, se comportă, și se miscă. O întârziere în oricare dintre aceste domenii ar putea fi un semn al unei probleme psihologice.

Toți copiii ar trebui sa fie testati pentru intarzieri de dezvoltare si deficiente psihologice intre varstele:

  • 9 luni/18 luni
  • 24 / 30 luni
  • Screening-ul suplimentar ar putea fi necesar  în cazul în care un copil are  risc crescut de probleme de dezvoltare psihologica cauzate de nastere prematura, greutate mica la nastere,  sau din alte motive.

În plus, toți copiii ar trebui sa fie testati special pentru TSA intre varstele:

  • 18 luni/24 luni
  • Screening-ul suplimentar ar putea fi necesare în cazul în care un copil are un  risc crescut de TSA (de exemplu, cu o soră, frate sau alt membru al familiei cu  TSA) sau în cazul în care exista  comportamente  asociate cu TSA.

Aceasta evaluare este  foarte importanta pentru specialistii care evaluaeaza competentele   copiilor cu  intarzieri de dezvoltare, dar mai ales pentru a monitoriza pe cei care au un risc mai mare de probleme de dezvoltare cauzate de nastere prematura, greutate mica la nastere, sau care au un frate sau o soră cu TSA sau alete probleme.

În cazul în care medicul vede orice semne ale unei probleme, este nevoie de o evaluare de diagnostic cuprinzator.

Evaluare si diagnostic

Al doilea pas al diagnosticului este o evaluare cuprinzătoare. Această revizuire aprofundată poate include analiza comportamentul și dezvoltarea copilului și intervievarea părinților, testarea genetica, testare neurologica, și alte teste medicale.

În unele cazuri, medicul primar de ingrijire ar putea alege să  copilului și familiei la un specialist pentru evaluare suplimentară și diagnostic.Specialiștii care pot face acest tip de evaluare sunt:

  • Neurologii pediatri
  • Psihologii specializati in psihopatologia copilului si Psihiatrii pediatri

Dacă medicul copilului dumneavoastră nu va recomanda, nu verifica  în mod curent copilului dumneavoastră cu acest tip de test de depistare a unor disfunctionalitati de dezvoltare, pentru a va asigura sanatatea psihologica apelati la un specialist ce poate face asta !

www.autismartaadhd.org

 



Adauga un comentariu

Categorie: Medical

                                                             

                                                          AUTISMUL SI PROBLEMELE SENZORIALE

Mulți copii trec printr-o etapă de alimentație agitată, și cei mai mulți dintre noi au cel puțin câteva alimente care încă nu ne plac deși am ajuns adulți.  Cu toate acestea, un copil cu Autism are mai mulți factori care contribuie sau pot duce la o selectivitate extremă de alimente și în unele cazuri pot apărea probleme de nutriție și de sănătate. Selectivitatea extremă a alimentelor este dincolo de sfera de aplicare a ceea ce părinții ar numi mâncători agitați -  presupune consumul unor cantități foarte mici de alimente și / sau doar mâncatul dintr-o gamă foarte limitată de produse alimentare.

    POSIBILE CAUZE ALE SELECTIVITĂȚII ALIMENTARE EXTREME în AUTISM

Copiii cu o tulburare din spectrul autismului au adesea probleme senzoriale. Mecanismul  creierului care se ocupă cu filtrarea poate lucra diferit în asimilarea simțurilor, cum ar fi : atingere, miros, auz, gust și vedere.

Aceștia pot fi extrem de sensibili la anumite gusturi blânde, sau, eventual, orbi la gusturile puternice, cum ar fi iute.

Un copil poate resimți foarte neplăcut o țesătură pe piele, în același mod în care textura unui anumit produs alimentar ar putea sa-i stârnească o senzație aproape dureroasă. În schimb, alimentele cu o textură crocantă pot fi iubite, în timp ce orice altă textură este respinsă. Acest tip de sensibilitate se poate extinde, de asemenea și la temperatură.

Gustul

Papilele gustative de pe limba noastră sunt împărțite în patru grupe: dulce, acru, amar sau sărat. Uneori, un copil autist poate să mănânce doar alimente de la una dintre aceste categorii. În alte cazuri, cele mai multe alimente pot fi admise dar numai cu doze mici asociate cu un alt gust care le acoperă. Acest lucru poate fi acceptat dacă aceasta este singura modalitate de a asigura o varietate a regimului alimentar.

Un alt efect al problemelor senzoriale este că un copil poate fi relativ imun la senzații care în mod normal produc disconfort sau durere. Când copiii din spectrul autist mănâncă foarte puțin, există posibilitatea ca aceștia să nu perceapă gradul foamei, ei pur și simplu nu simt foame mare parte din timp.

Mirosul

Constituie o mare parte din senzația noastră de gust. Un copil cu autism sau sindromul Asperger poate avea, de asemenea, un sentiment extrem de fin al mirosului, și mirosul neplăcut al altor produse alimentare în apropiere ii poate face adesea să-și piardă brusc apetitul. Această tendință spre selectivitate și rutină se poate menține și în alte domenii. Unii copii vor mânca numai alimente de o anumită culoare, sau alimentele pot fi consumate numai dacă sunt de la/într-un recipient sau un magazin favorit.

Atunci când există atât de multe posibilități "invizibilul " care poate produce refuzul copilului de a mânca poate fi ușor interpretat ca o incapatanare voită de refuz. Părinții si terapeuții trebuie să joace rolul de "detectiv comportamental" pentru a găsi cauzele exacte ale reacțiilor negative la noi alimente.

Sanda Gligu


 



Adauga un comentariu

Categorie: Pentru Oameni

 

            Dupa ce face primii  copilul începe să dezvăluie principale  caracteristici ale personalităţii. Tot in acesta perioadă de formare va începe să arate o preferinţă pentru folosirea mâinii drepte sau stângi. Dacă este sângaci, atunci el face parte din cei 10 % din oamenii lumii care folosesc in principal mana stanga.

Pana in jurul varstei de 3-4 ani copilul poate folosi natural ambele maini, deci inainte de aceasta varsta nu este indicat sa incadram copilul in categoria dreptacilor sau stangacilor.

Cum stiu ca este stangaci?

·        Foloseşte mâna stângă atunci când mănâncă/bea sau scrie/coloreaza

·        Manuieste obiectele/jucariile cu mana stanga

·        Foloseşte piciorul stâng când se joaca cu mingea

·        Când ii ceri sa stea intr-un picior el stă in piciorul stâng

 

Ce trebuie sa stiu/fac?

Stângacii gândesc diferit de dreptaci. Partea stângă a creierului, care controlează mâna dreaptă, controlează vorbirea, scrierea, logica, matematica şi celelalte ştiinţe exacte. Partea dreaptă a creierului responsabila cu  controlul mainii stângi, este responsabilă pentru abilităţile muzicale, artă, percepţii şi emoţii. Emisfera dreaptă este cea responsabilă cu lucrurile abstracte,cu ideile măreţe şi percepţiile. Partea stângă gândeşte în linii drepte. Creierul stângacilor este mult mai flexibil .

Copiii cu deficit de atenție / tulburare de hiperactivitate (ADHD) nu au doar probleme de control al  atentiei si comportamentul lor, ei au dificultăți si in controlul mișcările.

Copii cu ADHD prezintă dificultăți in coordonarea și controlul motor, și de multe ori au dificultati cu efectuarea unui număr de sarcini care implica abilitati motorii, cum ar fi scrisul  de mână. Acest lucru se datoeaza faptului ca la copii ADHD miscarile in oglinda sunt mult mai prezente decat la restul copiilor(daca ii ceri unui astfel de copil sa-si atinga cu degetl mare degetul mic de la mana dreapta vei observa tendinta acelorasi miscari la mana stanga). Acest lucru se datoreaza  faptului ca *sistemul de franare* in zona din creier  responsabil de controlul motric nu este eficient. Cu cat simptomele deficit comportamentale sunt mai mari cu atat lipsa controlulului motric este mai mare.

Nu trebuie incercat sub nicio formă să-l “corectezi” copilul stangaci,  să îl obligi să folosească mâna dreaptă în locul celei stânci. Aceasta corectie îl va împiedica să evolueze normal şi se va  transforma într-un copil neîndemânatic. Copiii îşi doresc să se integreze iar faptul că este stângaci ar putea să îl facă să se simtă inferior.  Pentru a nu-i  accentua negativ diferenta este nevoie sa i se reaminteasca cat de special este!

Dati-i exemple de oameni care au reusit in viata, cariera la cel mai inalt nivel. Istoria artelor este picurata destul de des la varf de oameni stangaci.

Leonardo da Vinci. Despre acest titan al culturii, se spune ca era ambidextru, adica putea lucra cu oricare din maini. Este insa clar ca lucra cu mana stanga.

Albert Einstein, intemeietorul teoriei relativitatii. Si despre el a circulat legenda ca ar fi fost ambidextru, dar documentele contemporanilor nu confirma decat faptul ca folosea mana stanga.

Charlie Chaplin, marele actor al filmului mut. Faptul ca se folosea de mana stanga este vizibil chiar in filmele sale, dar adesea spectatorului i se pare ca asta tine de clovneriile, cu care ne-a obisnuit.

Barack Obama, presedintele Statelor Unite.

 

Sanda Gligu

www.autismartaadhd.org



Adauga un comentariu

Categorie: Social

 

                      CUM AFECTEAZA AUTISMUL FAMILIA

 

Un diagnostic de autism se schimbă nu numai viața copilului diagnosticat, dar, de asemenea si a membrilor familiei. Parintii unui copil autist trebuie să suporte o mulțime de stres din cauza programelor  complicate de terapie, tratamente la domiciliu, și responsabilități de locuri de muncă, angajamentele de familie.

 Există, de asemenea stres financiar provenind din costul  terapiilor și tratamentelor.

Un  astfel de stres poate afecta viața de familie în diferite moduri diverse . Parintii copiilor cu autism trebuie sa satisfaa e nevoile copiilor lor, precum șis a răspunda  nevoilor lor de familie.Confruntarea cu stresul implicat  în a fi părinți la un copil autist poate întări familiile și căsătoriile, dar acest lucru necesită un sistem de sprijin mare și o munca grea.

Mai jos sunt cateva moduri in c are familiile cu copii de TSA sunt afectate.

IMPACTUL EMOTIONAL   Autismul aduce cu el o mulțime de suișuri și coborâșuri emoționale pentru membrii familiei, suisuri si coborasuri care încep înainte de diagnostic și continua la nesfârșit.  Comparativ cu populația generală, nivelul lor de stres este cu mult  peste nivelul de stres.

PARINTII COPIILOR CU AUTISM  POT FI  INCERCATI DE:

§                 Jenă asupra comportamentului copilului lor în public

§                 Senzație de  izolare  sociala

§                 Frustrarea la diferența dintre experiența de  parintie traita acum si cea pe care

 au imaginat-o

§                 Vinovatia  gândindu-se că ar putea fi responsabili  pentru problemele  copilului lor

§                 Disperarea din cauza naturii tulburariii incurabile

§                 Resentimentele  copilului si vina lor ca urmare a resentimentelor

§                 Furie indreptata spre ei înșiși, medici  soț etc

§                 Senzatia de a iesi in evidenta negativ  pentru provocările comportamnetale ale  copilului lor

§                 Senzație de copleșeala

IMPACTUL CIVIL

Parintii accepta de multe ori diagnosticul de autism al  copilului lor la momente diferite și în moduri diferite, care provoaca un conflict.

§                 Petrecerea timpului împreună devine dificil din cauza numeroaselor angajamente și calendarele inconsecvente.

§                 Este de multe ori o provocare pentru a găsi  îngrijire pentru copii cu autism.

§                 Stresul  financiar poate cauza probleme între soți.

IMPACTUL ASUPRA FRATE/SORA

  Un copil cu autism influențează, de asemenea, frații lui neuro-tipici. Fratii sunt supusi la multe dintre solicitările cu care se confruntă ceilalți membri ai familiei. În plus, părinții pot să nu fie în măsură să le ofere suportul de care au nevoie, deoarece acestia sunt coplesiti de satisfacerea nevoilor  și cerințelor  copilului cu autism.

Nevoie copilului  autist  cer mai multă atenție și timp iar fratii se ​​simt lăsati pe dinafară și dezvolta resentimente.  Cu toate acestea, majoritatea familiilor pot  sa depășească aceste provocări, dacă au control asupra altor factori care conduc la stres.

IMPACTUL FINANCIAR

Familiile cu copii autisti se confruntă de multe oricu  o povara financiara imensa. Cheltuieli pentru tratamentul autismului si terapiile nu sunt acoperite de asigurari de sanatate, iar acestea sunt destul de scumpe. Familiile cu un copil autist  sufera  o pierdere considerabila din  veniturile intregii  familii pentru a acoperi nevoile de supraveghere permanenta.   Lucru full-time devine foarte greu pentru ambii părinți deci, familia trebuie să suporte cheltuieli crescute cu un venit redus.

 Poate că primul pas pentru rezolvarea dificultăților apărute în familii din cauza autismului este intelegerea modului  în care aceasta afectează membrii familiei si elatiile. Consilierea de familie poate ajuta parintii  sa comunice si sa satisfaca celelalte probleme maritale. Membrii de familie și părinții pot lua în considerare, de asemenea, aderarea la grupuri de suport, unde pot întâlni alți părinți cu copii cu autism. 

Mamele copiilor cu TSA au un psihic extrem de supus stresului , cu mult peste media populatiei si a gradului de suportabilitate.

Foarte important parintii copiilor cu TSA  este foarte importabt sa nu uite sa aiba grija de ei, neglijarea proprie in detrimentul copilului special poate duce la secarea resurselor fizice si psihice si pierderea capacitatii de a putea ingriji copii si pe ei insisi.

 

www.autismartaadhd.org



Adauga un comentariu

TE AUD DAR NU TE POT INTELEGE...!!!

AUTISMUL SI DIFICULTATILE SENZORIALE AUDITIVE!

 Dificultatile de perceptie senzoriala in cazul copiilor cu Autism nu se limiteaza la dificultatile tactile(care se percepe prin pipait). Copii cu Autism par adesea surzi. Reactioneaza la anumite sunete iar la altele nu si de aceea de foarte multe ori un copil cu Autism poate fi suspectat de hipoacuzie. De fapt problemele lor sunt date de perceptia auditiva dizarmonica. Zgomotele puternice le creeaza dificultati pentru ca le resimt adesea dureros, ca si cum o freza stomatologica ti-ar atinge un nerv. Pereceptia auditiva variaza de la un copil afectat de Autism la altul. Unii copii devin brusc agitati sau inspaimantati atunci cand cineva foloseste uscatorul de par, altii un aspirator iar o parte din ei vor fi extrem de fascinati de aceste zgomote zambind, razand si veselindu-se nemaipomenit. In ambele cazuri reactia este deformata datorita felului in care ei percep sunetele aparent normale. Cele mai suparatoare zgomote pentru copii autisti sunt cele cu note inalte si extrem de stridente(masini de gaurit, blendere, fierastraie electrice, aspiratoare, masini de tonaj mare- zgomotoase etc). De asemenea copii autisti au probleme de adaptare in spatiile mari(salile de sport, dans, baile) deoarece ecoul format este perceput dizarmonic si le provoaca neplaceri pana la atingerea pragului durerii. Unii copii autisti gasesc o placere auditiva in cursul apei si astfel pot gasi o placere in joaca sub jetul de apa sau trasul apei la toaleta ramanand fascinati si repetand acest gest ore in sir in timp ce altii percep cursul apei ca fiind asociat cu zgomotul unei cascade imense si devin brusc anxiosi.  Sunetele inalte si intermitente ii distrag complet, ei au nevoie de un timp mare pentru a-si putea relua concentarea anterioara. Multe studii arata ca pentru un copil cu autism este foarte greu sa-si mute rapid atentia de la un stimul la altul. Daca pentru copii in general petrecerile de zilele onomastice sunt foarte asteptate pentru baloane, pentru unii copii cu autism poate fi o adevarata tortura pentru ca spargerea unui balon poate fi resimtita extrem de neplacut(ca si cum ti-ar rasuna in urechi o explozie) si le genereaza crize  anxioase, de impulsivitate, agresivitate etc. Zgomotele minore pe care majoritatea oamenilor le pot ignora pe copilul cu autism il pot aduce in pragul unei crize. De obicei copiii cu autism par sa aiba un auz normal cand sunt testati cu intrumente calsice, care masoara capacitatea de a percepe tonuri pure. Problemele apar atunci cand vine vorba de perceperea sunetelor complexe, rostirea cuvintelor. Copii cu autism pot percepe de exemplu tonul vocii ca forma de comunicare nu continutul cuvantului, expresiei. Uneori pot percepe cuvintele, alteori ele pot parea ca sunete ale unor rafale de arme de aceea unii copii afectati de autism nu vor putea ajunge sa-si dezvolte limbajul verbal, sistemul lor auditiv disfunctional nu le va permite sa perceapa suficient de multe sunete. Este posibil de asemenea ca un copil sa poata distinge dintr-o propozitie doar 2/3 cuvinte si adesea acestea sunt cele din mijolc sau cele care au legatura directa cu o nevoie, dorinta imediata. Atunci cand doua persoane vorbesc simultan unui copil cu autism ii poate fi foarte greu sa se concentreze pe o singura voce, nu au selectivitatea auditiva dezvoltata suficint sau deloc. Un terapeut cu experienta poate din acest motiv sa invete un copil cu autism sa cante inainte sa vorbeasca pentru ca folosesc circuite cerebrale diferite. Pur si simplu ritmul unui cantec il poate ajuta pe copilul cu autism sa se concentreze pe sunet reusind astfel sa elimine zgomotele intruzive. Acest lucru explica de ce multi din copii cu autism sunt atrasi de sloganuri publicitare si le asimileaza usor si apoi le pot repeta in incercarea de a comunica. Asocierea unei imagini vizuale cu o melodie ajuta ca informatia sa fie mai usor de retinut intrucat folosesc si stimulii vizuali si cei auditivi. Daca un copil cu autism este deranjat pana la criza de un zgomot adesea este nevoie doar sa-i canti sau sa-i pui o anumita muzica si se va linisti pentru ca va putea astfel sa tina la distanta zgomotele altfel infioratoare.


ACUM cand stiii ce simt cand se deschid brusc usile de la metrou, cand iti suna telefonul, cand multi oameni vorbest tare in jurul meu poate nu-mi mai condamni parintii ca  nu m-au educat ci ai sa incerci sa ma ajuti sa ma simt mai bine!

 
Iti multumesc oricum!


www.autismartaadhd.org



Adauga un comentariu

O buna nutritie poate ajuta la reducerea simptomelor ADD/ADHD

 

Studiile arată că ceea ce, și când, mananca face o diferenta cand vine vorba de gestionarea ADD / ADHD.

Iata cateva sfaturi utile:

Program de mese regulate sau gustări la un interval nu mai mult de trei ore.

Acest lucru va ajuta la menținerea nivelului de zahăr din sânge copilului dumneavoastră, minimizeaza iritabilitate și sprijina concentrarea și focalizarea imbunatatind astfel calitatea atentiei.

Încercați să includeti proteine si carbohidrati complecsi la fiecare masa sau 
gustare.
Aceste alimente vor ajuta copilul sa se simta mai atent in timp ce scade hiperactivitata.

• Verificați nivelul de zinc, fier, magneziu și copilului dumneavoastră.

Mulți copii cu ADD / ADHD au nivele sunt scăzute în aceste minerale importante. Stimularea nivelurile lor ar putea ajuta la controlul simptomelor ADD / ADHD. Creșterea nivelului de fier poate fi deosebit de util. Un studiu a constatat ca un supliment de fier îmbunătățeste simptomele aproape la fel de mult ca atunci cand se ia un medicamente stimulent.

Adăugați mai mulți acizi grași Omega-3 in dieta copilului tau.

Studiile arata ca Omega-3 îmbunătățeste hiperactivitatea, impulsivitatea si concentrarea la copii (si adulti) cu ADD / ADHD. Omega-3 se gaseste in: somon, ton, sardine, iar unele ouă și produse lactate fortificate. Cu toate acestea, cel mai simplu mod de a stimula aportul copilului este prin suplimente de ulei de pește.

www.autismartaadhd.org

www.artadhd.baboom.ro



Adauga un comentariu

Categorie: Social

 

ASTAZI 2 APRILIE DE ZIUA CONSTIENTIZARII AUTISMULUI 
BUCURA-TE ALATURI DE MINE!

EU SI CEI 25 DE COLEGI AI MEI DE LA  ASOCIATIA ROMANA DE TERAPII IN AUTISM SI ADHD  NE VOM DISTRA LA LOCUL DE JOACA FARA SA FIM ETICHETATI; MARGINALIZATI SAU ALUNGATI.

NU VOI UITA SA PICTEZ O INIMA PE CARE O VOI LEGA DE UN BALON CU HELIU SI O VOI INALTA CA O INVITATIE CATRE TINE CA O RUGAMINTE:

FII MAI TOLERANT CU MINE:

SUNT DOAR SPECIAL DAR SUNT COPIL!

VINO SA TE POTI BUCURA CU MINE LA LOCUL DE JOACA GOKIDSGO-B-dul Unirii unde printul si printesa(animatori profesionisti) de la BLU PARTY ne va distra, ne va picta transformandu-ne in personaje de poveste.....

FII MACAR ASTAZI ALATURI DE MINE si te voi premia cu UN ZAMBET SPECIAL!

Da un like si te vom astepta!

ITI MULTUMIM ORICUM!

Copiii din centrele ARTAADHD!
www.autismartaadhd.org




Adauga un comentariu

Te-ai gandit vreodata cum ar fi sa ai un copil cu AUTISM si sa-ti doresti de Craciun sa-i oferi tot ce e mai frumos dar sa nu-ti poti permite?
Nu-i asa ca ti-ar placea sa fie CINEVA care sa intinda mana sa-l faca pe COPIL FERICIT si pe tine PARINTE MULTUMIT? 
Noi iti dam ocazia sa FII CINEVA:

FII MOS CRACIUN PENTRU UN COPIL CU AUTISM!

Ei nu sunt pretentiosi, poti depune in unul din conturile orice suma:

RO77BACX0000000874539000 deschis la UNICREDIT TIRIAC BANK 
sau
RO80BTRL04301205346886XX deschis la Banca Transilvania suc. Unirii

sau poti trimite sau aduce direct un mic dar direct la centru:

ASOCIATIA ROMANA DE TERAPII I N AUTISM SI ADHD
Str. Mares Scarlat Nr. 12A Bucuresti Sector 3

TE ASTEPTAM ORICUM....!!!



Adauga un comentariu

Categorie: CURSURI AUTISM

 

Daca esti psiholog, student, medic pediatru /medic de familie sau esti voluntar, vrei pur si simplu sa ajuti un copil sa lase autismul in urma fa primul pas: inscrie-te la curs autism :

METODE SI TEHNICI TERAPEUTICE APLICABILE LA COPILUL CU AUTISM!

Specialisti cu experienta indelungata in recuperarea copilului cu AUTISM te vor invata sa intelegi si sa ajuti un copil cu autism. Un curs complex de combinatii terapeutice care te vor initia sau specializa in schimbarea destinului unui copil special.

DATA: 28/11/2014 ORA: 16:00-20:00
29/11/2014 ORA: 10:00-18:00
PRET: 290 RON iar pentru inscrierile pana la 01/11/2014 pretul este de 250RON.

TEMATICA CURSULUI;

Ce este AUTISMUL:
- definitii Autism, Asperger
- care sunt cauzele Autismului (elucidate si recunoscute stiintific)
-semne si simptome caracteristice Autism
-evaluare si diagnostic( paliere de dezvoltare disfunctionale, criterii, tehnici, materiale)
-diagnostice asociate Autismului, rata de prevalenta
-dificultati de invatare asociate Autismului

2. TERAPII  APLICABILE LA COPILUL CU AUTISM
-ABA; PECS; Meloterapia, Artterapie(terapie cu tehnici artistice: pictura, desen, colaje, dans, teatru); Ludoterapia(terapia prin joaca, foc functional/nefunctional)

2.1.TERAPIA ABA si COPILUL l AUTIST
- definitii, ABA si Discrete Trial (DT)
-principiile  ABA
- conditii de lucru , amenajare mediu terapeutic
-modalitati de abordare terapeutica
-analiza comportamentala, managementul  comportamentului
( tehnici de inhibare/conversie)
-tehnici de stimularea a procesului de invatare
-materiale si fise de interventii

2.2 MELOTERAPIA in AUTISM
- ce este Meloterapia
- care care sunt principiile Meloterapiei
- metode si tehnici meloterapeutice specifice tulburarilor autiste

2.3. METODE DE LUDOTERAPIE(terapia prin joaca)
- joaca modul copiilor de a fi seriosi
- joc functional versus joc nefunctional la copilul cu Autism
-jocul ca forma de comunicare
-jocul ca forma de socializare

2.4. Metode de predare si invatare aplicabile copilului cu AUTISM
- principiile invatarii copilului special
- modalitati si tehnici de predare si intelegere a elementelor noi de catre copilul
special

2.5 COMUNICAREA LA COPILUL CU AUTISM
-evaluare limbaj
-comunicare limbaj verbal(definitii, tehnici de stimulare, implementare si corectie)
-comunicare PECS(definitii,  etape, principii, tehnici de ebordare comunicationale PECS, materiale)
-comunicare nonverbala,  gestuala

4. RECOMPENSA  IN TERAPIILE AUTISTE
- ce este recompensa
- principiile recompensei
- tipuri de recompensa
- planuri si strategii de recompensare
- cand folosim recompensa
- cand retragem sau schimbam recompensa

5. AUTONOMIE
-analiza elemente disfunctionale
-program de dezvoltare independenta in autonomie
-metode si tehnici de dezvolatre autoservire

6. ABILIITATI SOCIALE LA COPILUL CU AUTISM
-conceptul de interactiune sociala(principii de functionalitate)
-analiza nivelului de alterare a interactiunii socile
-tehnici specifice de implemetare interactiune sociala
-externalizare elemente de socializaare, generalizare (gradinita, scoala, spatii publice)

 LECTOR:
Coordonator programe recuperare terapeutica si psihoeducationala
Psiholog  SANDA GLIGU


Pentru ca te respectam in  pretul cursului iti oferim:
-mapa curs
-suport curs(electronic si hartie)
-carnet + pix
-diploma de participare
-10 ore de practica in centrele ARTAADHD
-cafea, apa

Pe toata durata cursului vor fi exemple practice video si audio.
 
NU SE ACORDA  CREDITE COPSI

Relatii la telefon : 0749778050
Pentru inscrieri trimiteti intentia dvs la  e-mail: adhd.autism@yahoo.com
 veti primi cererea de inscriere si toate detaliile cursului.
TE ASTEPTAM CU DRAG!
www.autismartaadhd.org

 

 



Adauga un comentariu

Categorie: ANGAJARI

 

Daca iti plac copiii si vrei sa te dezvolti ajutand te asteptam sa recuperam impreuna copiii speciali care sufera de o tulburare de dezvoltare psihologica.
VINO IN ECHIPA ARTAADHD
(ASOCIATIA ROMNA DE TERAPII IN AUTISM SI ADHD) sa redam impreuna zambetul copiilor speciali!
Ei merita sansa la o viata normala si tu o cariera, aici le poti imbina!
Te asteptam cu drag!
Asteptam CV-ul tau la adresa: adhd.autism@yahoo.com
sau
contacteaza-ne la: Tel: 0749778050




Adauga un comentariu

Categorie: CURSURI AUTISM

ORGANIZAM        CURS      AUTISM      DENUMIRE CURS: 
*METODE SI TEHNICI TERAPEUTICE
APLICABILE LA COPILUL CU AUTISM *

TEMATICA CURSULUI;

Ce este AUTISMUL:
- definitii
- care sunt cauzele Autismului (elucidate si recunoscute stiintific)
- semne si simptome caracteristice
- cum pot ajuta si cum un copil asutist si familia lui

2. Tehnici si terapii aplicabile la copilul cu AUTISM

2.1.Terapia ABA si copilul AUTIST
- definitii
- materiale
- conditii de lucru
- cine poate face ABA?

2.2 Meloterapia in AUTISM
- ce este Meloterapia
- care care sunt principiile Meloterapiei
- metode si tehnici meloterapeutice specifice tulburarilor autiste

2.3. Metode si tehnici specifice de ludoterapie (terapia prin joaca)
- joaca modul copiilor de a fi seriosi
- jocuri si jucarii terapeutice

2.4. Metode de predare si invatare aplicabile copilului cu AUTISM
- principiile invatarii copilului special
- modalitati si tehnici de predare si intelegere a elementelor noi de catre copilul special

3. Recompensa in terapiile autiste
- ce este recompensa
- principiile recompensei
- tipuri de recompensa
- planuri si strategii de recompensare
- cand folosim recompensa
- cand retragem sau schimbam recompensa

DATA CURS: 16.03.2013
ORA CURS: 10:00-18:00

Intentiile de inscriere se fac pe e-mail sau completand pur si simplu formularul de pe site si urmand conditiile acestuia. Relatii si detalii la telefon 0749778050 Psh. Sanda Gligu.

ASOCIATIA ROMANA DE TERAPII IN AUTISM SI ADHD - www.artadhd.baboom.ro 



Adauga un comentariu

Categorie: Coaching

CURS PARENTING

    COPIL SPECIAL, PARINTE SPECIAL!

MODULUL  II    

 ″Managementul furiei si atentiei″

 

Definitiile  celor doua procese psihice:atentia si furia

-ce este furia(tipuri de furie)

-cat si cum afecteaza furia dezvoltarea copilului

-ce este atentia(tipuri de atentie)

-care sunt procesele psihice afectate de deficitul de atentie

 

 

Tulburari psihologice care creaza predispozitia spre furie si nonatentie

-tipuri de tulburari care implica furia/impulsivitatea

-semne si caracteristici ale etapelor furiei

-capcanele furiei pe termen lung

-tipuri de tulburari care afecteaza atentia sau implica atentia

-semne si caracteristiciale tulburarilor de atentie

-pericolele pe termen lung a nedezvoltarii atentiei sustinute

 

Managementul furiei

Activitati  si jocuri terapeutice pentru controlul furiei

-cum redirijam emotiile perturbatoare

-cum gestinom furia

- interventii verbale de franare pentru etape  diferite ale furiei

-interventii comportamentale pentru etape diferite ale furiei

-jocuri terapeutice pentru scaderea impulsivitatii pe termen scurt si  lung la copii

 

Managenetul atentiei

-cltimatul familiei si deficientele de atentie

-stima de sine si tulburarile de atentie

-psihomotricitatea  si relaxarea in managementul atentiei

-metode si tehnici de crestere a coeficientului atentiei sustinute(gid  de reguli pentru parinti si automenagement pentru copii)

-fise de lucru pentru cresterea atentiei

-jocuri terapeutice utilizate pentru stimularea si cresterea atentiei(inclusiv jocuri on linei)

 

 Relatii si inscrieri la telefon: 0749778050

sau

 pe e-mail:  adhd.autism@yahoo.com

www.artadhd.baboom.ro

 

 

 



Adauga un comentariu

Categorie: Coaching

Ascultă-l și nu țipa la copilul tău!

 

Nu  poți corecta comportamentele negative sau incorecte  ale copilului   țipând! Adesea întâlnim momente in care suntem ca parinți supusi unor scene pe care avem senzația ca nu le mai putem controla  si abordam noi la randul nostru sub imboldul momentului  un ton sau un comportament nepotrivit. E foarte greu sa nu ridici tonul atunci cand copilul nu te ascultă, dar trebuie sa fii constient  că acest mod nu este unul eficient de comunicare in relatia  parinte – copil.  Desi pentru moment  pare singura optiune,  primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa te oprești și să conștientizezi că trebuie să gasești alte metode care să-l tempereze.

DE CE NU E BINE SA ȚIPI ÎN SITUATII LIMITĂ? Copilul se poate simti umilit.   Dacă  țipi la copil in mod constant, cel mic poate avea sentimentul că nu este vrednic să-l abordezi intr-un mod civilizat. Acest lucru poate duce la lipsa de increderederii in propria persoana, la o imagine de sine negativa sau chiar sa degenereze in stari de la usoare tulburări de comportament la anxietate.

Când strigi nu-l înveti pe copil consecintele actiunilor sale  Dacă unicul lucru care se întamplă atunci când copilul greșește, este tonul tău ridicat, cel mic invață că singura consecință a greselilor sale, va fi enervarea ta, nimic mai mult.  Asigură-te că exista consecințe reale la comportamentul neadecvat al copilului.   Il poți lasa singur in cameră un timp sau îi interzici calculatorul,  jocul preferat, sau va suferi consecințe sociale convenite anterior(vizita la un teren de fotbal, patinoar, teatru etc.). Aceasta nu este o regula generala, fiecare părinte trebuie să adapteze consecința pozitivă sau negativă in funcție de preferințele propriului copil.

Strigatele il fac pe copil obraznic.

Țipătul este un semn ca ți-ai pierdut controlul asupra emoțiilor tale. Dacă ridici tonul pentru că nu știi ce altceva să faci atunci când copilul se poarta urât, înseamnă că ai capitulat in fața problemelor zilnice, iar data viitoare cel mic iți va răspunde urât.

Tu țipi, țipă și el!

 Copilul imită comportamentul tău,  prin urmare trebuie să ai grijă să nu creadă că strigatul este un mod eficient de comunicare.  Dacă tu faci așa, atunci mesajul pe care l-ai transmis este ca este bine sa țipi pentru a caștiga o negociere indiferent care ar fi ea. Ca o consecință bineințeles negativă a compotamentului tău, din pacate nu vei indrepta lucrurile ci vei determina un comporatament similar celui pe care tocmai l-ai adoptat. Și lucrile se vor inrautați.  O sa țipe si el la alți copii atunci cand dorește să obțina ceva, ba mai mult, va ridica tonul si la tine. Trebuie sa-ți aduni gândurile inainte de a gestiona o situație problematică cu copilul tau.  Nu striga la el de pe fotoliul din fața televizorului sau de pe scaunul din fața calculatorului.  Ridică-te și vorbește cu copilul de la o distanță rezonabilă, altfel ești tentat să ridici tonul pentru a te face ințeles.

ASCULTĂ-L SĂ-L POȚI ÎNȚELEGE!

 

Cel mai valoros cadou pe care  puteți să-l  da-ți  copilului  dumneavoastră este de a-l  asculta vorbind despre lucruri  mari și mici  din viața lui.  Incearcă sa-l asculți:  

-uneori ți se poate părea ciudat și împotriva soluțiilor sau dorințelor tale dar amintește-ți ca Moise si Noe au asculat pur si simplu de D-zeu.

-uneori ți se poate parea chiar jenant dar… e contructiv

Există mai multe feluri de ascultare:

-ascultarea de frică

-ascultarea din interes

-ascultarea din negociere

-ascultarea din dragoste

Idealul este ultima dar dacă ai puterea sa-și asculți copilul indiferent din care motiv ai facut-o faci un lucru minunat!

-ai grijă de gânduri și mai mult de gândul inimii, el îl poate citi

-asculți dar dacă motivația n-a fost dragostea deja ți-ai luat răsplata, nu-i mai poți cere și lui nimic!

-fă lucruri bune dar nu cu motivație greșită, omoara emoția

Vei găsi milioane de texte care să te învețe să vorbești dar nici unul să te învețe să taci. De ce? Pur si simplu tacerea trebuie simțită.

 

 

Psiholog Sanda GLIGU 



Adauga un comentariu

Categorie: Coaching

Emoțiile distructive  și dezvoltarea copilului

 

Emoțiile distructive sunt acele emoții care ne fac rău atăt nouă cât și celorlalți. Cu toții avem o gamă comună de sentimente , care fac parte din zestrea noastră genetică dar suntem diferiți în privința exprimării lor sau a valorii acordate anumitor sentimente.

Viața în familie este prima noastră școală pentru dobândirea cunoșterii emoționale. În acest mediu intim învățăm cum să simțim în ceea ce ne privește ți cum vor reacționa ceilalți la sentimetele noastre, cum să gândim aceste sentimente și ce posibilități de reactie există. Familia este o adevărată școală emoțională, aceste cursuri emoționale nu se predau doar prin spusele și actele părinților față de copii, ci mai ales prin intermediul exemplelor pe care părinții le oferă, de stăpânire a propriilor sentimente și de manifestare a emoțiilor celor doi părinți. Copiii sesizează schimburile emoționale cele mai subtile din cadrul familiei. Lecțiile de empatie încep în prima copilărie cu părinții care se adptează sentimentelor copilașului lor.

Cele mai neadecvate tipare emoționale:

ü  Ignorarea tuturor sentimentelor Astfel de părinți tratează supărarea emoțională a copilului ca pe un lucru neânsemnat, sau enervant, peste care de-abia așteaptă să treacă. Ei nu reușesc să transforme aceste momente într-o șansă de a se apropia de copii lor sau să-l ajute să asimileze primele lecții de competență emoțională.

ü  A fi prea indulgent Acesti părinți observă ce simte copilul, însă consideră ca indiferent cum ar depăși copilul furtuna emoțională, e bine-chiar lovindu-l.  Ca și primii , acești părinți  rareori încearcă să-I prezinte copilului o alternative  de reactive emoțională. Ei se străduiesc să calmeze toate supărările și vor folosi de exemplu mita sau tocmelile pentru a-I împiedica pe copii să fie triști sau supărați.

ü  Manifestarea disprețului, lipsa de respect față de sentimentele copilului

Acești părinți sunt cei care veșnic nu sunt deacord  cu xce se întâmplă, care sunt aspri în comentarii sau pedepse. Ei pot de exemplu să interzică orice manifestare emoțională a copilului și să pedepseasco cel mai mic semn de irascibilitate. Să nu îndrăznești  să vorbești!Maltratarea indiferent ce formă îmbracă  în primii ani de viață duc la dispariția empatiei și au tendința de a trata la rândul lor pe alții cum au fost ei tratați.  Unii își pot pierde definitive abilitățile empatice nemafiind capabili să le redobândească.

Trebuie să arătăm copiilor că le  înțelegem sentimentele  și să-I ajutăm să găsească reacția care să nu-I rănească pe ei și pe ceilalți(Esti supărat că te-a jignit Colen? Ăn loc să stăm aici să-ți vină să dai  în el mai bine hai să te joci cu… până o sa-ți treacă) Modul în care reacționăm și ne învățăm copilul să reacționeze emotional îi va transforma ăn oameni ăncrezători sau oameni care se așteaptă permanent să greșească. Diferențele se conturează încă din primii ani de viață.

Primii trei sau patru ani de viață acoperă o perioadă în care creierul copilului ajunge cam la doua treimi din dimensiunea lui totala ajunsă la maturitate si evoluiază în complexitatea lui mai mult ca oricând. În aceasta perioadă cunoștințele cheie  se fixează mai bine decât ulterior. În această perioadă orice formă de stres puternic poate afecta capacitatea de învățere(dăunează intelectului).

Copiii care trăiesc alături de părinți care se dovedesc a fi buni antrenori emoționali , sunt buni, sociabili, au avantaje și pe plan cognitiv(câștigă inclusiv pe plan cognitiv, sunt mai atenți, mai concentrati, învață mai eficient) și dincolo de avantajele inteligenței emoționale(care sunt uluitoare) au uimitoare avantaje și pe planul  matematicii sau cititului .

 

Cum arăți ceea ce simți

Pornim gradual din primii ani de viață, de la sentimente simple, iar pe parcursul anilor de scoală primară trecem la sentimente complexe. Pentru a avea succes atribuim sentimentelor culori. Sentimentelor confortabile le oferim culori galbene. Nu le numim  niciodata bune sau rele. Toate sentimentele trebuiesc acceptate. Sentimentelor inconfortabile le dăm culoarea albastră. Nu vorbim niciodată de sentimentele confortabile fără să le amintim opusul(teamă-siguranță). Exprimăm ceea ce simțim să învățăm(răutăcios/rău)

Ești cel mai bun exemplu de control emotional pentru inteligența emoțională a copilului tău, când tu recunoști că ești trist, supărat, furios, că e normal să fii așa  dar ca nu e normal să nu te poti controla(așa cum o faci tu adesea explicându-te) atunci poți fi sigur că investești într-un viitor cald, calm, plin de încredere si echilibru.

 


 



Adauga un comentariu


ASOCIATIA ROMÂNA DE TERAPII IN AUTISM SI ADHD VINE IN SPRIJINUL PĂRINȚILOT ȘI SPECIALIȘTILOR 

VA INFORMĂM DESPRE CALENDARUL CURSURILOR NOASTRE:

 

1.   CURSURI PARENTING- COPIL SPECIAL, PARINTE SPECIAL 3 module


MODULUI I- COPILUL SI UNIVERSUL FAMILIEI    

                                                                     Data 02,02,2013 ora 10:00-14:00

MODULUI II-METODE SI TEHNICI TERAPEUTICE , Managementul furiei si Atenției           

      Data 02,03,2013 ora 10:00-13:00

MODULULUL III- COPILUL SI MEDIUL SOCIAL SI SCOLAR-Reguli sociale si tehnici aplicabile in mediul extrafamilie                               

                                                                      Data  06,04,2013 ora  10:00-13:00


2. CURSURI SPECIALISTI-STUDENȚI, VOLUNTARI


METODE SI TEHNICI TERAPEUTICE APLICABILE LA COPULUI AUTIST

                                                                    Data 08,03,2013 ora 10:00-18:00


METODE SI TEHNICI TERAPEUTICE IN TULBURARILE DE COMPORTAMENT(ADHD; ADD; ODD, ASPERGER)

                                                                     Data 13,04,2013 ora 10:00-18:00



Pretul cursurilor de parenting este de 250RON, iar cele ale cursurilor pentru specialisti sunt de 350RON.


Inscrierile se fac in urma achitarii  a jumătate din sumă,  la sediu sau prin virament bancar in contul; RO80BTRL04301205346886XX  BANCA TRANSILVANIA SUC. UNIRII-BUCURESTI cu specificatia *pentru cursul........din data...... apoi să ne trimiteți dovada plătii prin fax iar diferența se achită în ziua cursului.


vă asteptam cu drag!  

Mai multe relații tel: 0749778050ș0311020928

Presponsabil: Psh. sanda Gligu

www.artadhd.baboom.ro 



Adauga un comentariu

VIITORUL COPILULUI TAU STA ASCUNS IN PRIMII ANI DE VIATA!

Daca esti un parinte care vrea sa afle de la profesionisti cum sa procedeze mai bine pentru viitorul copilului sau esti in impas, te gasesti intr-un moment dificil din dezvoltarea copilulului tau sau nu stii pur si simplu cum sa-l gestionezi atunci te asteptam la cursurile de parenting organizate pe fiecare 30 ale lunii in curs. Detalii despre inscrieri la telefon 0311020928; 0749778050 sau pe si site:

/www.artadhd.baboom.ro/cp/467/2243/CURSURI-DE-PARENTING 



Adauga un comentariu

 

Daca esti parinte si ai obsevat ca unele sau majoritatea comportamentelor copilului tau sunt diferite de ale celor de varsta lui atunci

te invitam sa urmaresti pagina noastra, aici vei gasi exact cine si cum te poate ajuta ca ingerul tau sa nu mdiferit!ai fie  

http://www.artadhd.baboom.ro/cp/475/2051/Cine-poate-ajuta-un-parinte-de-copil-Autist--ADHD---



Adauga un comentariu

Urmariti

Continutul website-ului Imparte.ro poate fi preluat, prelucrat si redistribuit, pe alte cai decat cele puse la dispozitie in mod public, numai cu acordul Administratorului site-ului. Pentru solicitari in acest sens va rugam sa ne contactati pe adresa de e-mail admin@imparte.ro.

 
Soleil Roi Charity Gazduire.ro - Gazduire web, inregistrare domenii, VPS