Imparte.ro Imparte.ro
Email:
Parola:
 
Postat de: SimonaC in Blogul Imparte ro | Data: 15-Jan-2014 | Afisari: 6026 | Comentarii: 1
Categorie: Coaching

Daca faci parte dintre cei care, la fiecare sfarsit de an, isi fac o lista a rezolutiilor pentru anul ce urmeaza, iar ducerea lor la bun sfarsit te ingrijoreaza, afla ca schimbarile durabile vin din dezvoltarea unor obiceiuri sanatoase, obiceiuri ce se cladesc zi de zi, incetul cu incetul. Iata cateva dintre acestea.

1. Plaseaza cateva obiecte care sa iti aminteasca de obiectivul tau

Lasa la intamplare (nu e nevoie sa creezi si cea mai mare dezordine in jurul tau), in casa sau in spatiul de lucru, cateva obiecte care sa iti aminteasca de indeplinirea obiectivului setat. De exemplu, daca printre rezolutiile de indeplinit se numara si mersul la sala, poti lasa niste gantere mici, echipamentul sportiv sau abonamentul de intrare.



2. 21 de zile cu post-it-uri

Se spune ca este nevoie de 21 de zile pentru a crea un obicei. Intr-un loc intens circulat din casa (bucatarie, living, frigider), lipeste 21 de post-it-uri colorate, iar in fiecare zi indepartezi cate unul. La finalul celor 21 de zile ai creat deja un obicei. Pe acest model poti lucra cu orice obiectiv setat, fie ca este pozitiv, fie ca este vorba despre indepartarea unui obicei negativ.

3. Elimina piedicile

Daca obiectivul tau este sa incepi sa iti iei mancare sanatoasa la pachet pentru pranzul la birou, dar nu ai foarte mult timp la dispozitie dimineata, poti incerca sa elimini "lipsa de timp" prin portionarea alimentelor de cu seara sau chiar din weekend daca termenul de valabilitate al acestora o permite. Daca vrei sa mergi la sala, dar nu ai timp sa iti pregatesti echipamentul necesar, pregateste-l de duminica seara si lasa-l intr-un colt al camerei pentru a-ti fi la indemana in cursul saptamanii.

4. Reminder pe telefon sau calculator

Daca ai nevoie de cateva "atentionari" in cursul zilei, poti folosi reminderele de pe telefon sau pe cele de la calculator, care iti vor aminti de indeplinirea unui task la intervale regulate de timp. Mai mult, poti incerca si diferite aplicatii, realizate special pentru "crearea" de obiceiuri bune: Lift, pentru iPhone sau Habit Streak Pro pentru Android. Sau aplicatii create pentru indeplinirea unui obiectiv caracteristic: Daily Water (iti va aminti sa bei apa in cursul zilei) sau Posture Perfect (iti va aminti sa iti indrepti spatele in timpul lungilor ore petrecute la birou).

5. Foloseste un calendar

Motiveaza-te de fiecare data cand duci la indeplinire un task; de exemplu, noteaza in calendar, cu un X in dreptul zilei respective, de fiecare data cand ai reusit sa duci la indeplinire obiectivul respectiv (mers la sala, mancat sanatos, hidratare corecta, citit mai mult etc).



Adauga un comentariu

Urmariti

Continutul website-ului Imparte.ro poate fi preluat, prelucrat si redistribuit, pe alte cai decat cele puse la dispozitie in mod public, numai cu acordul Administratorului site-ului. Pentru solicitari in acest sens va rugam sa ne contactati pe adresa de e-mail admin@imparte.ro.

 
Soleil Roi Charity Gazduire.ro - Gazduire web, inregistrare domenii, VPS