Like pentru a fi la curent cu toate faptele bune de pe imparte.ro

Imparte.roStatisticiCand ONG-urile cer timp oamenii doneaza mai multi bani
 

Cand ONG-urile cer timp, oamenii doneaza mai multi bani

 

Intr-o societate aflata in permanenta miscare, oamenii au invatat sa pretuiasca fiecare moment liber.

Asa se face ca, foarte putini aleg sa renunte la timpul liber pe care l-ar putea petrece cu cei dragi, in detrimentul unei activitati de voluntariat.

Desi nu a disparut sentimentul de altruism, tot mai multe persoane aleg sa isi ajute semenii cu donatii materiale si mai putin cu donatiile in timp liber.

Cercetarile au demonstrat: cand ONG-urile cer timp, oamenii doneaza mai multi bani

Cercetatorii britanici au efectuat diverse studii asupra unor grupuri de voluntari, iar in urma acestor analize au ajuns la concluzia ca exista o tendita generala a oamenilor de a dona mai multi bani atunci cand sunt rugati sa renunte la timpul lor liber. Cu alte cuvinte, gradul de marinimie al acestora este direct raportat la cererile ONG-urilor de a fi realizate donatii de timp liber.

"Suntem de parere ca modul in care oamenii percep ideea de timp liber activeaza niste credinte personale care au ca obiective bunastarea si fericirea personala. In schimb, cand se gandesc la bani, astfel de obiective emotionale sunt suprimate, iar locul lor este luat de convingerile economice", este modul in care cercetatorii explica aceasta tendinta.

Plecand de la acest tip de analiza, specialistii sustin ca ONG-urile ar trebui sa ia seama de tendintele societatii actuale, iar daca isi doresc sa creasca nivelul donatiilor, trebuie sa se foloseasca de concluziile studiului.

Exemple de studii care sustin aceasta idee

1. Intr-un prim studiu, participantii au fost impartiti in doua grupuri. Jumatate din acestia au fost intrebati cat timp au la dispozitie pentru a se implica in activitati de voluntariat pentru o asociatie ce lupta impotriva cancerului pulmonar. Cealalta jumatate nu a primit aceasta intrebare. La final, toti particpantii au avut de raspuns la intrebarea cat ar fi dispusi sa doneze pentru fundatia respectiva. S-a demonstrat ca primii respondenti au fost mai generosi, comparativ cu cealalta categorie de participanti.

2. Un al doilea studiu realizat de cercetatorii britanici a avut in vedere gradul de implicare a unor studenti pentru o organizatie non-profit al carei scop era de a ajuta copiii cu boli cronice. Si de aceasta data participantii la experiment au fost impartiti in doua grupuri si s-a demonstrat ca cei care sunt solicitati sa doneze timp liber devin mai generosi.

Sursa foto: benchmark.20m.com

Vino in comunitatea donatorilor imparte.ro


Intra in cont si fii primul care posteaza un comentariu.

 


 
Stirile Imparte.ro pe site-ul tau

 

Alte articole similare:
Jocuri care combat depresia si saracia: 44% din jucatori s-au vindecat complet de depresie

Donatiile din Statele Unite

Doar 10% dintre elevii din medii defavorizate invata bine in Romania

Comunitate imparte.ro
 

Retele sociale:

Abonare newsletter: