Like pentru a fi la curent cu toate faptele bune de pe imparte.ro

Imparte.roFundatii Articole fundatii asociatii Interviu cu Anca Ciobanu street fundraiser WWF Romania
 

Interviu cu Anca Ciobanu, street fundraiser WWF Romania

 

Anca CiobanuAstazi continuam prezentarea programului de street fundraising al WWF Romania, de care v-am vorbit cu cateva saptamani in urma, cu un interviu luat unui fundraiser de succes, Anca Ciobanu.

Buna Anca,

In primul rand felicitari pentru implicarea in aceasta activitate. Daca ne poti spune cateva cuvinte despre tine...

Lucrez pentru ursii bruni de peste un an de zile, si nu as schimba asta pentru nimic in lume. Am 25 de ani, am absolvit o facultate si un master in comunicare, si da, imi place sa lucrez in strada. Mediul de munca nu trebuie sa se  rezume la un birou si la un capsator.

Ce presupune activitatea de street campaigner pentru WWF?

Ca street campaigner, am una dintre cele mai frumoase job-uri din lume. Zi de zi, discut cu oameni diferiti. Le povestesc despre cauza pentru care lupta WWF, despre ce minunatii avem in Romania, despre cum le putem ocroti si despre cum se pot implica individual, prin debit direct, in construirea unui viitor mai bun, in protejarea ursilor bruni si a casei lor din padure. Este greu, dar este pe masura de satisfacator. Ca street campaigner, te implici de doua ori: in primul rand, prin job-ul in sine esti un prieten al naturii, in al doilea rand ii implici si pe cei din jur in ocrotirea naturii.

 

Care au fost cele mai intalnite obiectii pe care le-au avut oamenii?

Este o metoda noua in Romania si din acest motiv, la inceput, oamenii pot avea intrebari legate de completarea formularelor in strada, confidentialitatea datelor personale, luarea unei decizii in strada. Dar in urma conversatiei cu noi, se conving ca totul este transparent si ca este o metoda eficienta.

Acest mecanism de a dona este unul nou in Romania. In general care a fost reactia persoanelor abordate?

Oamenii reactioneaza diferit. Unii te ignora, unii nu sunt interesati sau nu vor sa completeze ceva in strada, in timp ce unii te incurajeaza, se implica si isi conving si prietenii sa se alature cauzei WWF.

Care ar fi tipologia care a receptionat cel mai bine mesajul?

Nu avem o tipologie anume. Cei care doresc sa se implice cred ca natura merita ocrotita si doresc sa construiasca impreuna cu WWF, un viitor mai bun pentru noi si pentru generatiile viitoare. Pentru acest scop comun, oamenii se implica indiferent de varsta, ocupatie sau alte criterii. La urma  urmei, toti depindem de natura.

Ce rata de succes ai avut? Mai exact, din 100 de persoane abordate cate au raspuns pozitiv si au completat formularul de direct debit?

 

Este greu de spus, fiecare zi este diferita, nu este o regula. Noi spunem ca acest job este ca un roller coaster. In fiecare zi, abordezi sute de oameni. Dintre acestia, se pot opri 2 persoane sau se pot opri 20. In functie de dorinta lor de implicare, te asculta pana la capat sau nu, se implica sau nu. Am avut zile in care s-a implicat o singura persoana, zile in care s-au implicat 8 persoane, in acelasi interval de timp. Pot spune insa ca dintre toate persoanele cu care am discutat, peste 250 au decis sa se implice.

Cum ai caracteriza aceasta experienta?

Cu siguranta este o experienta unica, deosebita. Ca job, te ajuta sa te dezvolti pe foarte multe planuri: inveti sa sustii un discurs, sa structurezi informatia, sa iti sustii punctul de vedere, sa comunici efficient, sa intelegi oamenii. Aceste abilitati te vor ajuta in viata, indiferent de parcursul profesional sau personal. Pe langa aceste avantaje, ai inca unul urias: zi de zi faci ceva care conteaza. Nu sunt multe joburi in lume care iti ofera aceasta sansa. Este un job prin care chiar schimbi lumea din jur, cu fiecare conversatie pe care o ai.

Un sfat pentru cei care vor sa se implice ca si street campaigner?

Facer - street fundraising pentru WWF Romania

Este un job greu, nu este pentru oricine. Dar cei care accepta aceasta provocare, vor avea numai de castigat. Ii sfatuiesc sa nu renunte, sa nu se lase demotivati de refuzuri, de vreme sau de scuzele oamenilor. O persoana care se alatura, te face sa uiti de 100 de persoane care te-au refuzat. Este foarte important sa nu uiti care este motivul pentru care esti tu acolo. Un street campaigner vrea sa faca o schimbare. Nu e totul pierdut daca sunt si oameni care te refuza. Cu fiecare conversatie faci o schimbare, omul care a vorbit cu tine pleaca cu ceva. Poate face ceva peste cateva zile sau peste cateva luni.  Iar la sfarsitul zilei, cand stii ca ai facut o schimbare, ai o satisfactie ce nu poate fi exprimata in cuvinte. Trebuie sa fii street campaigner ca sa stii.

Multumesc si felicitari pentru rezultatele obtinute!

Vino in comunitatea donatorilor imparte.ro


Intra in cont si fii primul care posteaza un comentariu.

 


 
Stirile Imparte.ro pe site-ul tau

 

Alte articole similare:
Primul interviu cu un donator Imparte.ro

Interviu despre programul de street campaigning al WWF Romania

Interviu cu Alina Tiplea, fondatoarea magazinului caritabil Merci Charity Boutique

Fundatia WWF - Romania

Comunitate imparte.ro
 
  Cum sa donezi inteligent
 
 
 
 
  Adauga o fundatie  
Doneaza acum
Fundatii din Romania
Despre fundatii si asociatii
Declaratia 2%
 

Scrie pe imparte.ro

Retele sociale:

Abonare newsletter: