Cum sa ceri donatii in bani
Adaugat la: 2013-11-13 11:22:00 | Afisari: 3109 | Comentarii: 0 | Categorie: Doneaza inteligent
Solicitarea unei donatii in bani este o chestiune delicata, care trebuie sa intruneasca trei reguli de baza, pentru ca mesajul sa ajunga la donatori intr-un mod cat mai placut si sensibil si sa ii determine sa actioneze pentru cauza sustinuta! 1. Relatia cu donatorii: apropie-te de donatori si castiga-le increderea! Pentru a determina donatorii sa contribuie la actiunea umanitara pe care o sustii, este important sa le castigi respectul si increderea. Nu-ti incepe campania direct cu solicitari financiare: apropie-i si familiarizeaza-i mai intai de caz, apoi invita-i la un eveniment gratuit si relaxant, unde mentionezi posibilitatea de a dona, ofera-le materiale documentare si informatii ajutatoare despre scopul actiunii umanitare. 2. Planificarea cererii: stabileste cine este publicul tinta si cum trebuie abordat Inainte de a solicita orice donatie, este important sa ai foarte clar in minte care sunt obiectivele si asteptarile tale de la aceasta actiune umanitara: - Stabileste cine sunt donatorii - indivizi, companii, vedete etc. - Stabileste clar care este obiectul donatiei - bani, alimente, haine etc. - Creeaza-ti asteptari realiste: pregateste-te sa infrunti refuzuri, critici negative, dar fii optimist si ai incredere in campania si in generozitatea oamenilor pe care-i targetezi - Atrage atentia asupra impactului puternic pe care fiecare donatie il va avea in schimbarea lumii, a unui destin etc. 3. Formularea cererii: cativa pasi simpli de succes! Pentru a te asigura ca nu plictisesti donatorii, dar si ca mesajul ajunge corect si complet la urechile lor, este important sa tii cont de cateva lucruri importante in formularea cererii donatiei: - Lasa amabilitatile deoparte si prezinta foarte succint contextul (familia, copiii, nevoile etc.) - Treci apoi la subiect si adreseaza-ti cererea, mentionand imediat dupa aceea scopul donatiei si importanta acesteia pentru cei la care ajunge - Mentine viu interesul publicului, interactionand permanent cu ei - baga-i in seama, fa glume, astfel incat sa nu plictisesti, dar concentreaza-te pe donatii - Incearca sa ajungi la sentimentele donatorilor si sa le atingi latura sensibila, prezentandu-le statistici impresionante, momente emotionante din viata persoanelor sau din evolutia institutiei pe care o ajuti prin actiunea caritabila si nu uita sa folosesti termeni si expresii sensibile - Aminteste scopul donatiei - Inchide-ti pledoaria cu formularea directa, clara, concisa a cererii
sursa foto: tokeofthetown.com
|