4 sfaturi pentru fundatiile care vor sa ramana o prioritate pentru donatori
Adaugat la: 2013-10-16 10:11:27 | Afisari: 2100 | Comentarii: 0 | Categorie: Doneaza inteligent
Pentru a functiona pe termen lung si a indeplini obiectivele pe care si le propun, o fundatie filantropica trebuie sa-si fidelizeze donatorii si sa le castige increderea. In contextul in care obiectivul principal al unei fundatii este sa atraga cat mai multi donatori, iar cei care doresc sa ajute in scopuri caritabile se lovesc de tot mai multe cauze pentru care sa-si ofere sprijinul, organizatiile caritabile trebuie sa tina cont de cateva sfaturi si sa se adapteze constant tendintelor, pentru a-si pastra sustinatorii! 1. Crearea unui mesaj clar si de impact Pentru ca o fundatie sa-si atraga cat mai multi partizani, este important sa-si creeze un slogan sau o campanie prin care sa transmita un mesaj puternic, de impact in mintea celor la care vrea sa ajunga. Mesajul trebuie sa contina informatii solide legate de misiunea organizatiei, dar si de beneficiarii la care ajung donatiile. 2. Transmiterea si adaptarea mesajului la canale diferite de comunicare Intr-o epoca in care tehnologia si internetul se dezvolta din ce in ce mai mult, cauzele umanitare se fac tot mai des "auzite" online, de aceea, fundatiile trebuie sa se adapteze continuu tendintelor. Orice fundatie nonprofit trebuie sa tina cont de audienta sau targetul caruia i se adreseaza adaptandu-si mesajul pentru fiecare canal de comunicare in parte. Mesajul transmis trebuie adaptat diferit mediului online fata de canalele tv sau revistele tiparite, astfel incat sa sa se asigure ca are impactul scontat. 3. Transparenta si valoare In conditiile in care tot mai multi oameni sunt suspiciosi cu privire la destinatia finala a donatiilor facute, transparenta in modul de distribuire si cheltuire a resurselor este cea mai sigura cale pentru ca o fundatie caritabila sa castige increderea si respectul donatorilor. De asemenea, impartasirea constanta a povestilor de succes si proiectelor infaptuite de-a lungul timpului, prin intermediul canalelor media, contribuie la cresterea notorietatii fundatiei si aduc plusvaloare imaginii acesteia, calitati la fel de importante pentru castigarea votului de incredere al donatorilor. 4. Consolidarea relatiei cu donatorii Relatia dintre fundatie si donatori trebuie imbunatatita constant, pentru ca acestia sa ramana fideli cauzelor si misiunii organizatiei. Consolidarea relatiei cu donatorii se realizeaza prin demonstrarea continua a avantajelor de a fi sustinatori cauzei fundatiei, prin constanta in indeplinirea obiectivelor, dar si prin transparenta si sinceritate. sursa foto: stonegatechc.org
|