Like pentru a fi la curent cu toate faptele bune de pe imparte.ro

Imparte.roCum sa donezi inteligentDictionar de termeni Donatie sau Sponsorizare?
 

Donatie sau Sponsorizare?

 

Donatie sau sponsorizare?Desi auzim des vorbindu-se despre acesti termeni, diferentele dintre cele doua actiuni nu sunt mereu clar definite. De aceea, cateva specificatii sunt binevenite.

Donatia este metoda clasica prin care o companie sau o persoana ofera sprijin financiar sau material unui beneficiar. Donatia poate sa faca parte din strategia de responsabilitate sociala a firmei sau sa fie un gest caritabil izolat. In cazul actiunilor de donatie, beneficiarul nu are obligatia de a aminti compania sau persoana care l-a sprijinit, insa are obligatia sa foloseasca bunurile donate exclusiv in scopul declarat, donatia fiind un act unilateral.

Sponsorizarea este activitatea ce se desfasoara in temeiul unui acord intervenit intre sponsor si beneficiar, care consimt asupra mijloacelor financiare si a bunurilor materiale ce se acorda ca sprijin, precum si asupra duratei sponsorizarii. Sponsorizarea se realizeaza in baza unui contract din care sa rezulte partile implicate (sponsorul si beneficiarul), obiectul (sustinerea unei activitati a beneficiarului), obligatiile partilor, durata contractului, valoarea contractului, termenele de plata sau de livrare, clauze privind incetarea contractului, forta majora, litigii si dispozitii finale.

Ambele actiuni, de donatie sau sponsorizare, presupun incheierea unor contracte, fiecare dintre ele in conditii juridice si contabile diferite.

Cine poate beneficia de o sponsorizare?

Poate beneficia de sponsorizare orice persoana juridica nonprofit de utilitate publica, care desfasoara o activitate cu caracter direct umanitar, filantropic, cultural, artistic, educativ, stiintific, religios, sportiv sau care este destinata protectiei drepturilor omului si educatiei civice, ca si calitatii mediului inconjurator. De asemenea, pot fi sponsorizate si institutiile si autoritatile publice, emisiuni si programe de televiziune sau radiodifuziune, precum si carti sau publicatii, cu conditia ca toate acestea sa faca parte din domeniile anterior mentionate.

Sponsorizarea este o plata in bani sau in bunuri materiale facuta catre o organizatie non-profit sau catre o persoana sustinuta de o astfel de organizatie, in echivalentul anumitor beneficii precum promovarea, prin diferite mijloace. Important este ca sponsorul sau beneficiarul pot aduce la cunostinta publicului operatiunea respectiva numai prin promovarea numelui sau a marcii sau a imaginii sale. Legea interzice ca prin operatiunea de sponsorizare sa se faca reclama comerciala in favoarea sponsorului sau a altor persoane decat beneficiarul.

Vino in comunitatea donatorilor imparte.ro



o noua zi de suferinat chin pt copiii
coemntarii
Niciodata nu mi-am putut imagina cu 10 ani in urma ca vom ajunge intr-o situatie cum suntem acuma, saracia este o boala mai grea ca oricare suferinta, multe promisiuni si deloc ajutata va rog din toata inima noastra ajutatine si pe noi cu ce vreti dumneavoastra, trecem printr-o incercare grea in viata, printr-o perioada in care nu avem nici ce pune pe masa aici ma opresc pentru ca lacrimile imi curg pe obraz multumesc tuturor celor care ne cititi mesajul si tuturor care vreti sa faceti o fapta buna numai putem indura chinul fara nici un ban in buzunar :(((avem nevoie urgent de ajutor:((((
Adaugat de: la data de 26-March-2013, 6:35
linie gri
 

 
Stirile Imparte.ro pe site-ul tau

 

Alte articole similare:
Strangerea de fonduri pentru fundatii umanitare

Societatea civila si rolul ei in viata publica

Responsabilitatea sociala la nivelul corporatiilor

Fii suporter de caritate: scapa de anxietatea sociala

Doneaza timp!



Comunitate imparte.ro
 
  Cum sa donezi inteligent
 
 
 
 

Scrie pe imparte.ro

Retele sociale:

Abonare newsletter: