Like pentru a fi la curent cu toate faptele bune de pe imparte.ro

Imparte.roCum sa donezi inteligentUtile Cum sa lupti cu depresia de iarna
 

Cum sa lupti cu depresia de iarna

 

Depresia de iarna este o stare psihologica foarte comuna, multe persoane acuzand in sezonul rece o acutizare a tristetii, nemotivarii sau a deprimarii. Un studiu recent realizat de "American Journal of Preventive Medicine" a aratat ca starea de depresie se accentueaza in lunile de iarna, dat fiind faptul ca pe motorul de cautare Google, oamenii solicita informatii despre sanatatea mentala mai frecvent decat in sezonul cald.

Principalele simptome ale depresiei sunt stresul Depresia de iarnaaccentuat, anxietatea, pierderea motivatiei, oboseala, lipsa de concentrare si izolarea sociala. In cazul in care si tu simti ca treci printr-o perioada deprimanta, iata cateva solutii care te pot ajuta sa treci peste aceste stari:

1. Stai mai mult timp la soare

In lunile de iarna, avem parte de mai putine ore de lumina naturala si caldura soarelui, de aceea este foarte important ca intre orele 12.00 si 14.00 sa iti rezervi macar 15-20 de minute si sa stai afara, sa te bucuri de soare. Acest lucru va ajuta metabolismul sa fie treaz tot timpul zilei, dar iti va fixa si vitamina D din corp.

2. Fa-ti un program de somn sanatos

Depresia de iarna poate cauza uneori si stari de somnolenta acuta, mai ales din cauza faptului ca noptile sunt mai lungi si afara se intuneca mult mai devreme.

Incearca insa sa nu dormi prea mult, deoarece starea de oboseala se va accentua. Un somn sanatos si benefic organismului se incadreaza in intervalul de 7-10 ore pe zi, si nu mai mult.

3. Mentine un ritm cat mai activ

In timpul sezonului rece, creste tendinta de a fi mai putin activ, iar acest lucru contribuie la amplificarea starii de depresie. Din acest motiv este foarte important sa mentii un ritm cotidian activ chiar daca afara este frig. Incearca sa faci cat mai multe exercitii fizice si iesi mai mult din casa.

Un studiu recent publicat in "Journal of Clinical Psychiatry" a demonstrat ca exercitiile fizice ajuta la tratarea tulburarilor depresive majore, dar si la o mai buna sanatate mentala.

4. Socializeaza mai mult

O alta tendinta a oamenilor in perioada iernii este aceea de a se izola social. Cercetarile au aratat ca oricat de introvertite sau extrovertite ar fi unele persoane, toata lumea are nevoie de un anumit nivel social pentru a putea fi fericita si multumita.

sursa foto: heartofthematteronline.com

Vino in comunitatea donatorilor imparte.ro


Intra in cont si fii primul care posteaza un comentariu.

 


 
Stirile Imparte.ro pe site-ul tau

 

Alte articole similare:
Nucile lupta impotriva depresiei de toamna

Depresia de vacanta - sfaturi utile

Depresia - simptome si tratament

5 solutii sa scapi de depresia de toamna

Comunitate imparte.ro
 
  Cum sa donezi inteligent
 
 
 
 

Scrie pe imparte.ro

Retele sociale:

Abonare newsletter: