Like pentru a fi la curent cu toate faptele bune de pe imparte.ro

Imparte.roAjutor Reintegrare sociala Incluziune sociala in randul elevilor: cu cine facem echipa?
 

Incluziune sociala in randul elevilor: cu cine facem echipa?

 

Cand spunem incluziune sociala in randul elevilor, profesorii nu sunt niciodata siguri daca vor grupa elevii dupa abilitatile academice sau dupa criterii aleatorii. S-au facut cercetari amanuntite pentru a fi pe placul tuturor metodelor de predare, dar rezultatele cercetarilor recente inclina mai mult spre criterii aleatori cand vine vorba de tehnici de incluziunea sociala in randul elevilor.

Aceste tehnici de incluziune sociala opteaza pentru formarea grupelor de elevi indiferent de competente sau rezultatele anilor trecuti, inclusiv a elevilor cu dizabilitati care obisnuiau sa isi desfasoare cursurile alaturi de alti copii cu dizabilitati grave.

Ce avantaje va avea copilul tau daca va fi intr-o clasa care sustine incluziunea sociala a elevilor cu dizabilitati?

Incluziune sociala in randul elevilor: 3 avantaje

In primul rand, copilul tau va beneficia de doua cadre didactice certificate. Alaturi de profesorul repartizat clasei, va fi un profesor specializat in probleme de sanatate, care va asista acei elevi cu dizabilitati. Niciunul dintre profesori nu va face, insa, diferente intre elevi in modalitatea de predare. “Daca facem o dezbatere si organizam un grup, incercam sa includem toti elevii, inclusiv pe cei cu dizabilitati” (profesor anonim).

Prin participarea tuturor elevilor la activitati de grup alaturi de copii cu dizabilitati, ei invata cum sa fie mai toleranti cu cei cu dizabilitati. Nu te va lua prin surprindere sa afli ca elevii vor deveni sustinatorii copiiilor cu nevoie speciale si ii vor proteja. Odata expusi modului de supravietuire a celor cu dizabilitati (de ordinul afectiunilor motorii, boli cronice, copii autisti sau persoane nascute cu un handicap) din ce in ce mai multi elevi nu vor mai face diferente unii intre altii.

Prejudecata este rezultatul direct al nefamiliarizarii cu un grup de persoane, indiferent de natura lui. Si este lipsa de educatie in randul populatiei tinere cea care intervine de nenumarate ori. Cand elevii formeaza echipe alaturi de copiii cu dizabilitati, de invatare, fizice sau psihice, ei invata ca toti oamenii sunt la fel. De altfel, noi toti suntem provocati sa infruntam viata. Prin faptul ca elevii invata sa fie toleranti, ei vor sti foarte bine ce au de facut si cum sa trateze aceste persoane cu dizabilitati si in etapa de maturitate.

Copiii cu dizabilitati au si ei mari avantaje. Ei petrec foarte mult timp cu ceilalti colegi de ai lor si invata nu numai cunostinte noi la scoala, dar si abilitati sociale. Atunci cand copiii cu dizabilitati se afla in compania altor copii asemenea lor, educatia sociala de obicei lipseste. Nu au pe nimeni in preajma lor, de la care pot sa invete si alte lucruri. Pe termen lung, vor fi mult mai multe beneficii ale incluziunii sociale in randul elevilor. Acesta este doar inceputul!

Mai poti citi si:

Reintegrare sociala: educatia pentru copii cu dizabilitati

Excluziunea sociala: cum o recunosti

Sursa foto: www.allmyfriendschildcare.co.uk

 

Vino in comunitatea donatorilor imparte.ro


Intra in cont si fii primul care posteaza un comentariu.

 


 
Stirile Imparte.ro pe site-ul tau

 

Alte articole similare:
Motivatia intrinseca vs Motivatia extrinseca

Mamele copiiilor autisti sufera mai mult?

Legea unui copil cu autism: semne si simptome

Fii voluntar cat esti tanar

Comunitate imparte.ro
 
  Cum sa donezi inteligent
 
 
 
 
  Cere ajutor  
Adauga un caz
Adauga un anunt urgent
Adauga o fundatie
Adauga o cerere de sange
Adauga o cerere de donatii obiecte
Cum poti cere ajutor
Ofera ajutor
Anunturi urgente
Cazuri urgente
Persoane fizice
Institutii sociale
Cum poti ajuta
 

Scrie pe imparte.ro

Retele sociale:

Abonare newsletter: