Like pentru a fi la curent cu toate faptele bune de pe imparte.ro

Imparte.roAjutor Ingrijire batrani Cum sa ramai sanatos dupa 50 de ani
 

Cum sa ramai sanatos dupa 50 de ani

 

Daca pana in varsta de 50 de ani starea de sanatate pare sa se mentine, cat de cat in limite normale, fara eforturi prea mari, dupa aceasta varsta, este esential sa depui mici eforturi pentru a avea o minte sanatoasa intr-un corp sanatos.

Timpul nu iarta pe nimeni, asa ca ar fi bine sa incerci sa te protejezi de neplacerile care pot surveni dupa aceasta varsta.

Iata cum poti face acest lucru

Mananca mai sanatos

Colesterolul o ia razna dupa varsta de 50 de ani, la fel de digestia care devine foarte dificila si greoaie. Din acest motiv, este recomandat sa ai mai multa grija la alimentele pe care le consumi.

Renunta la grasimi de orice fel, la mancarea procesata, evita prajelile si bazeaza-te in special pe hrana naturala. Consuma multe fructe si legume proaspete, mananca mai multe supe de legume, piureri de legume, paine neagra sau cu cereale, cereale integrale (pentur o digestie mai buna etc).

De asemenea, ceaiurile sunt o optiune foarte buna. In primul rand ca lichidele calde curata intestinele de grasimi, iar in al doilea rand pentru ca plantele sunt cu adevarat miraculoase.

Mergi la plafar si cumpara ceai de galbenele, musetel, coada soricelului, pelin, cozi de cirese etc. Dupa numai o saptamana de consumat ceaiuri, te vei simti mult mai bine.

Urmeaza o cura de detoxifiere

Intestinele tale sunt probabil grav afectate de alimentele pe care le-ai consumat de-a lungul vremii si este foarte posibil ca peretii acestora sa aiba depuneri de la tot felul de alimente. Urmeaza o cura de detoxifiere, insa ai grija ca pe parcursul acesteia sa urmezi toate regulile sugerate (un regim alimentar adecvat, o hidratare excelenta etc)

Fii mai activ

Sportul este un aliat al sanatatii. Desigut, probabil ca dupa 50 de ani nu mai esti dispus sa urmezi cursuri de aerobic sau sa mergi la sala de fitness, dar cu siguranta iti place sa dansezi ori sa mergi la mult pe jos. Plimbarile usoare sunt foarte eficiente, insa alege sa le faci dimineata, pe racoare sau seara dupa apusul soarelui.

Ia suplimente alimentare

Vitamina C si alti antioxidanti sunt surse importante pentru a impiedica imbatranirea prematura, atat la interior cat si la exterior. De asemenea, suplimentele de calciu sunt esentiale pentru intarirea oaselor, mai ales ca dupa aceasta varsta, masa osoasa devine tot mai slabita.

Renunta la fumat si la alcool

Fumatul si consumul de alcool sunt doia factori care iti slabesc sistemul imunitar si care iti afecteaza plamanii si ficatul, adica acele organe care oricum sunt slabite si au nevoie de stimulare. In plus, dupa ce renunti la fumat, ritmul respiratiei va deveni la norml in numai cateva zile, iar inima va fi mai putin stresata.

Mergi mai des la doctor

Chiar daca nu te simti neaparat rau, ar fi bine ca din cand in cand sa mergi la medic pentru un control de rutina. Fa-ti teste pentru colesterol, verifica permanent inima si alege si cateva testari de depistare a bolilor care pot surveni dupa aceasta varsta: Alzheimer, boli de inima, depresii, dementa, Parkinson, ateroscleroza, diabet, osteoporoza, hernie de disk etc.

Sursa articol: Sanatate.Acasa.ro

Vino in comunitatea donatorilor imparte.ro


Intra in cont si fii primul care posteaza un comentariu.

 


 
Stirile Imparte.ro pe site-ul tau

 

Alte articole similare:
Semne ca un batran are nevoie de ajutor

Implicare sociala. Despre ingrijirea celor batrani

Doneaza pentru o casa de batrani

Cum sa ingrijesti un batran: 3 minerale care scad nivelul tensiunii arteriale

Calitatile unui asistent social pentru batrani

Batranii si contractele de intretinere

Comunitate imparte.ro
 
  Cum sa donezi inteligent
 
 
 
 
  Cere ajutor  
Adauga un caz
Adauga un anunt urgent
Adauga o fundatie
Adauga o cerere de sange
Adauga o cerere de donatii obiecte
Cum poti cere ajutor
Ofera ajutor
Anunturi urgente
Cazuri urgente
Persoane fizice
Institutii sociale
Cum poti ajuta
 

Scrie pe imparte.ro

Retele sociale:

Abonare newsletter: